mandag den 9. december 2013

Hvad er større i livet end de positive spor vi sætter i andres?

Jeg har fået den bedste besked i min indbakke meget, meget længe. Er dybt taknemmelig for den rejse jeg har været igennem det seneste år. Jeg ved mange er blevet inspireret af denne. Og jeg kender også resultaterne af fleres indsatser. Men denne her rammer mig lige i hjertet.

En god bekendt af mig. En tidligere misbruger havde ikke haft kontakt med sin ekskone og sine børn i mere end 4 år. Han fandt modet og viljen til at sende ekskonen et brev for 2 måneder siden. Inspirationen hentede han i den handling jeg vidste overfor Marie da jeg inviterede hende på middag og sågar ventede på hende i lufthavnen. Men min historie er FULDSTÆNDIG ligegyldig i denne sammenhæng. Manden ønskede ligesom jeg, at have gjort alt hvad der var muligt for at ændre fortællingen om sig selv.

MANDEN HAR FÅET SVAR PÅ SIT BREV.
Jeg har fået tilladelse til at dele hans besked til mig på denne status. Beskeden viser at livet er større end vi tror. Det samme er evnen til at tilgive.

"endelig fik jeg svar på mit brev og hun ringede til mig efter næsten 4 års tavshed. . . . . Og det er gode nyheder min ven, jeg skal besøge mine store børn på torsdag. . . Se lige hvad din inspiration har født min ven. . . . Takker mange gange. . . Nu er jeg tæt på at være hel igen. ."

Jeg er dybt taknemmelig for på denne måde at have inspireret og støttet et andet menneske. Været med til at genstarte vedkommendes fortælling om sig selv ift. sin familie og sine børn.

Hvad er større i livet end de spor vi sætter i andres?

Lad vær med at spørge ind til vedkommendes liv eller identitet. Hvis vedkommende ønsker at afsløre sig selv er det hans valg.

Med dette vil jeg i taknemmelighedens navn lukke ned for i dag.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar